Tjänster

Behöver du en ny arbetsstol till kontoret? Eller ska du bygga och inreda ett helt kontor eller hotell? Oavsett vilket så är du välkommen till oss. Vi säljer både enskilda produkter eller tjänster och erbjuder helhetsåtaganden från idéstadie till leverans av en komplett lösning.

Innan vi inleder ett projekt träffas vi för att identifiera och diskutera era behov. Vi det mötet diskuterar vi hur era önskemål ser ut, vilka olika delar som ska genomföras, vem som ska göra vad, vad det önskade resultatet ska bli och hur vi bäst kan lösa detta tillsammans. Efter mötet tar vi fram ett förslag som du får titta igenom och godkänna innan något arbete inleds.

Vissa av våra kunder har en tydlig idé om vad de vill åstadkomma, andra har ingen aning om i vilken ände de ska börja. Vi hjälper er gärna att ta fram designförslag och skisser för att ni enklare ska komma vidare i processen. Om ni önskar tar vi fram förslag på möbler, ljussättning och textilval och kan även bidra med upphandling och inköp.

Hållbarhet och medvetna val trendar glädjande nog. Vi vet att både återbruk och recycling i samhället är förståndigt, nödvändigt och hållbart.

Kontorscenter förvärvade Varubolaget under 2021, som uteslutande arbetat med återbruk av möbler de senaste 15 åren. Vi hjälper dig att tänka rätt vad gäller återbruk, hållbarhet samt välja rätt cirkulär affärsmodell.

Vi erbjuder dig tjänster som att:

  • Inventera befintliga möbler och ge rekommendationer om vad som kan återanvändas i er nya miljö. Vi värderar samtidigt de möbler som inte längre fyller ett behov hos er men som kan leva vidare hos någon annan.
  • Möbler som är förbrukade och som inte går att renovera eller återanvändas ser vi till att återvinna på ett så miljövänligt sätt som möjligt.
  • Erbjuder er begagnade möbler att hyra eller köpa
  • Renovera befintliga eller begagnade möbler. Möblerna renoveras till så nära ursprungsskick som möjligt genom t.ex. tvätt, möbeltapetsering eller byte av delar.

Vi tillhandahåller leveransservice bestående av leverans av produkterna, inbärning och full montering av produkterna. Vi säkerställer att allt hamnar på korrekt plats samt ställer in och testar monterad utrustning. Efter montering ser vi till att platsen städas och lämnas väl rengjord, så att ni ska kunna använda ert nya utrymme direkt.

Normalt sker leverans sker mellan 4 – 6 veckor efter lagd beställning. Ordinarie leveranstider sker vardagar mellan kl 08:00 – 16:00. Vi erbjuder även leverans på kvällar och helger, allt för att möta era behov.

Vi magasinerar, hanterar och lagrar gods för kunder som saknar egna lager eller som har tillfälliga lagringsbehov.

Planerar ni ett flytt, renovering eller omstrukturering i er verksamhet. Vi tar ett helhetsansvar för det som ska utföras oavsett flyttuppdrag. Från inventering och packning till uppackning och avveckling.

Större förändringsprojekt börjar ofta med en inventering. Det ger er och oss en precis bild av mängden gods, och ett bra beslutsunderlag i planeringen av de nya lokalerna samt inför genomförandet av flytt- och avvecklingsprojekt.
I tjänsten Flytt- & Montering erbjuder vi följande:

• VAKTMÄSTARTJÄNSTER (full support och service till vaktmästare)
• BÄRHJÄLP (ett par extra händer om och när ni behöver dem)
• FLYTT (transporter inom, mellan, till och från kontor)
• Inventering
• MONTERING (upp- och nedmontering av möbler)
• INSTALLATION (installation av skrivare, PC, skärmar efter flytt)
• KABELSANERING (vi ser till att du slipper sladdtrassel)
• BORTFORSLING (vi tar med oss emballage och gamla möbler)
• ÅTERVINNING (vi lämnar in dina gamla möbler för återvinning)
• PROJEKTLEDNING (planering av projekt, samordning av underleverantörer, vara på plats och ta emot under flytt etc)

Att inreda ett nytt kontor eller hotell är ett stort projekt som kräver struktur, driv, kunskap, tid och resurser. Många av våra kunder har inte själva möjlighet att ta detta ansvar. I de fallen hjälper vi gärna till. Du kan med varm hand lämna över delar eller hela projektet till våra erfarna projektledare. Här är exempel på vad vi kan ansvara för:

  • planering och samordning,
  • upphandling,
  • prisförhandling,
  • kravställning,
  • beställning och inköp
  • planering av leverans och montering
  • koordinering med andra parter,
  • budget och löpande avstämningar med dig som kund.

Allt fler företagare och verksamheter blir alltmer medveten om vikten av en stark likviditet. Vill du slippa binda kapital och anstränga din likviditet? Då kan det vara bättre att finansiera utrustning och lösningar externt i stället för med egna likvida medel.

Kontorscenter hjälper dig med att skapa den bästa finansieringslösningen för att göra det möjligt att införskaffa den inredning som verkligen behövs.

Vi jobbar framför allt med hyres- och leasingavtal. Kontakta oss så löser vi finansieringen.